Άραγε είναι το καλύτερο αυτοκίνητο?

By

tesla model S
Το αυτοκίνητο βρίσκεται στην Ευρωπαϊκή αγορά σχεδόν δύο μήνες και ήδη η καμπύλη των πωλήσεων εχει σπάσει τα κοντέρ.Το πρώτο μεγάλο βήμα εκτός Η.Π.Α. καθώς τότε παραδόθηκε το πρώτο Tesla Model S στην Ευρώπη.

Η πρώτη επαφή με την Tesla έγινε στην έκθεση της Γενεύης, το περασμένο Μάρτιο, όταν ακόμα δεν είχε ξεκινήσει στην Ευρώπη η διάθεση του αυτοκινήτου αλλά ήταν στα πρώτα βήματα ίδρυσης του δικτύου διανομής του. Το αυτοκίνητο, αγοράστηκε στη Νορβηγία, μια χώρα με τεράστια προϊστορία σε ηλεκτρικά οχήματα. Μέχρι σήμερα στην Ευρώπη έχουν πωληθεί περίπου 2.000 αυτοκίνητα με την καλύτερη αγορά να αποδεικνύεται η Νορβηγία, που είχε αριθμό ρεκόρ 616 αυτοκινήτων για τον μήνα Σεπτέμβριο.

  • Ένα μικρό δείγμα της εκπληκτικής πορείας του αυτοκινήτου είναι ότι η παραγωγή των 20.000 μονάδων του 2013 έχει γίνει ήδη sold out, και η ζήτηση εξακολουθεί να είναι μεγαλύτερη από την παραγωγική δυνατότητα. Χαρακτηριστικό είναι πως το δεύτερο τρίμηνο του 2013, πούλησε 5.150 Model S, που σημαίνει περίπου 1.700 αυτοκίνητα τον μήνα, δηλαδή σχεδόν όσα πουλάνε το Nissan Leaf και το Chevrolet Volt.

Η τιμή του βεβαια είναι καπως αυξημένη αλλα όπως θα δείτε στη σύνεχεια θα διαπιστώσετε και μόνοι σας οτι το το κόστος σε σχέση με ποιότητα είναι μιδαμινή, όπως επίσης και η απόσβεση θα είναι ραγδαία. Η μικρή έκδοση των 60KWh κοστολογείται περίπου τα €85.000, με την ακριβότερη έκδοση των 85KWh να φτάνει τα €95.000. Μέχρι στιγμής, όμως, ούτε το 10% των πωλήσεων δεν αντιστοιχούν στην μικρή έκδοση με τα 60 KWh, αλλά προτιμούν τη μεγάλη των 85 KWh.

Mέχρι στιγμής, μετρειούνται 20 αντιπροσωπείες σε χώρες όπως, Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ελβετία, Νορβηγία, Αυστρία, Δανία, Γαλλία, Ολλανδία και Σουηδία, με άλλα 10 καταστήματα να ανοίγουν σύντομα στις παραπάνω χώρες. Παράλληλα, ετοιμάζονται και οι δεξιοτίμονες εκδόσεις για την Ιαπωνία, την Αγγλία και την Αυστραλία

Πολλοί λόγω του ηλεκτρικού χαρακτήρα του το καταττάσουν και ορθά στην κατηγορία των αυτοκινήτων με κύριους ανταγωνιστές το Nissan Leaf, το i-brand της BMW και γενικά με συναφή μοντέλα αυτής της “ύπιας” κατηγορίας. Οστόσο, τα φαινόμενα απατούν διότι με γνώμονα τις επιδόσεις το αυτοκίνητο αυτό μπορεί πολύ άνετα να συκγριθεί και να υπερνικήσει μοντέλα όπως Chevrolet Corvette, BMW 7-series, audi A8 ακόμα και με κολοσσούς όπως Lamborgini Aventador και Dodge Viper.
T
aaaaaaa

  • Με μια πιο κοντινή ματιά, το αυτοκίνητο διαθέτει έναν τριφασικό τετραπολικό υγρόψυκτο και εγκάρσια τοποθετημένο επαγωγικό ηλεκτρικό κινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος με πηνίο χαλκού συνολικής απόδοσης 310 kW/415 ίππων μεταξύ 5.000 και 6.700 σ.α.λ. Η ροπή του είναι 600 Nm διαθέσιμη από τις 0 στροφές μέχρι τις 5.100 σ.α.λ., ενώ το θεωρητικό όριο στροφών του ακουμπάει τις 16.000 σ.α.λ. Για τη μετάδοση χρησιμοποιεί κιβώτιο (μειωτήρας στροφών σε αναλογία 9.73:1) μονής σχέσης. Παρόλο το βάρος του εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη ροπή του και γι’αυτό οι επιδόσεις του είναι κάτι παραπάνω από εξαιρετικές. Για τα 0-100 χλμ/ώρα το “μεγάλο” μοντέλο των 85 KWh χρειάζεται μόλις 4,2 δευτ. ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει “μόνο” τα 210 χλμ/ώρα, ενώ για το 400άρι χρειάζονται μόλις 12.6 δευτ. Η αντίστοιχη μικρή κατανάλωση, όπως μετριέται για τα ηλεκτρικά οχήματα, είναι 89 MPGe, κάτι που μεταφράζεται σε 2,64 λίτρα/ώρα.

Οσο αναφορά την οικονομία, τα πράγματα είναι απλά..Οι μπαταρίες του, όπως έχω αναφέρει και πιο πάνω βρίσκονται κάτω από τα καθίσματα των επιβατών του αυτοκινήτου. Το μοντέλο με χωρητικότητα των 60 KWh έχει αυτονομία 370 χλμ, ενώ το μεγάλο των 85 KWh, που έχει κάτι λιγότερο από τετραπλάσια χωρητικότητα σε σύγκριση με το Nissan Leaf, φτάνει τα 460 χλμ. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου αποτελούνται από 7.000 κελιά κατασκευής Panasonic, με τις καθόδους να είναι από κράμα νικελίου-κοβαλτιου-αλουμινίου, με τη Tesla να δίνει εγγύηση οχτώ ετών και απεριόριστων χλμ. ενώ αν κάποιος θελήσει να αγοράσει ένα εξτρά πακέτο μπαταριών μπορεί να το κάνει, τουλάχιστον στην Αμερική, με κόστος $12.000.

  • Η φόρτιση τους, γίνεται από τους σταθμούς Superchargers, δωρεάν εφ’όρου ζωής. Η πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου μια ώρα, με το 50% της φόρτισης να γίνεται σε μόλις 30 λεπτά. Αυτός είναι και ένας λόγος που οι σταθμοί αυτοί θα δημιουργηθούν σε σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) κάνοντας τα μεγάλα ταξίδια μια πραγματικότητα. Από την άλλη, η φόρτιση μπορεί να γίνει και σε κάθε οικιακό σύστημα με το κόστος του, με μέση τιμή κιλοβατώρας στην (Ελλάδα και Ιταλία) τα 0,12 ευρώ, να είναι περίπου €10 με μέσο ετήσιο κόστος για κάποιον που διανύει 18.000 χλμ να είναι μόλις €500. Με ρεύμα σπιτιού η φόρτιση, όμως διαρκεί αρκετά πιο πολλές ώρες με τη μπαταρία να φορτίζει για 50 χλμ κάθε ώρα. Βέβαια με εξτρά εντοιχιζόμενο φορτιστή που προσφέρει η Tesla (High Power Wall Connector), αυτό το νούμερο διπλασιάζεται για κάθε ώρα με μονοφασική παροχή 80Α.

Η προσωπική μου άποφη καθώς και του “Λέω”.. είναι πως αυτή είναι η κορυφαία επιλογή, καθώς συνδιάζει την οικονομία με τιης επιδόσεις, καθώς και την αισθητική ενός αυτοκινήτου κάποιας επώνυμης εταίριας, χωρίς να έχει να ζηλέψει τίποτα.
τα συμπεράσματα δικά σας.

1. Κακό2. Μέτριο3. Καλό4. Πολύ καλό5. Εξαιρετικό! (Αξιολογήστε το άρθρο!)
Loading...

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.